Sunday, June 12, 2011

ඔබේ බළල් අතින් ගින්නේ පැහෙන කොස් ඇටයක් කපටියකුට බාවලා දෙමුද?


ජීවිතයේ කවදාම හරි ඔබ කපටියකුට අසුවී නැතිද?
හෘද සාක්ෂියට එකඟව නම් ඔබට නැහැ කියන්න බැහැ.මොකද මේ සමාජයේ ඉන්න ආත්මාර්ථකාමී මිනිස්සුන්ගෙන් බේරෙන්න නම් ලොකු අත්දැකීම් තොගයක් ඔබ යන එන තැන් වල රැගෙන යායුතු වෙනවා.

මේ ලෝකය දැන් ඒ තරමටම කපටියි.ඔබත් ඒ තලයේම නොහිටියෝතින් වෙන්නෙ ඉතාම පහසුවෙන් ඔවුන් ඔබව ගොදුරක් කර ගන්නවා,විශ්මිත දේ වෙන්නෙ ඔබ ගොදුරක් වූ වග ඔබවත් දන්නෙ නැහැ.
සමහර විට ඔබ නොදැනුවත්වම දැනටත් කාගේ හරි බළල් අතක් වෙලා ඉන්න පුලුවන්.ටිකක් කල්පනා කරලා බලන්න ,සමහර විට ඔබට මතක් වෙන්න පුලුවන්.
මේ මිනිසුන් බොහෝ විට ඔබ ඉදිරියට එන්නෙ ඉතාම සුහදශීලී විලාශයෙන්.ඇත්තෙන්ම එහෙම ආවාම හරිම ලෙහෙසියි කෙනෙක්ව 'අන්දාගන්න'.
මොකද සුහදශීලිත්වයට අපි හැමෝම කැමතියිනෙ නේද..?
අපි හිතන්නෙ "අනේ මේ හරි හොඳ කෙනෙක්නෙ "
ඇත්තෙන්ම අපි හරිම ඉක්මනට ඒ පුද්ගලයාට 'චරිත සහතිකයක්'දෙනවා.
අන්තිමට එයා අපි දීපු චරිත සහතිකය විතරක් නොවෙයි අපි හරි පරෙස්සෙමෙන් හදාගත්තු අපේ පෞරුෂත්වය ඉස්සරහ ප්‍රශ්නාර්ථයක් තියලා යනව,ලොකු ආර්ථික අලාභයකුත් කරලා.
මම මේ කියන්න ලෑස්ති වෙන සිද්ධිය මම ගිය වතාවට කලින් වතාවෙ නිවාඩුවට ආව දවස් වල සිදුවෙච්ච එකක්.
මෙහෙ ඉඳලා ආපහු ලංකාවට ගිය අපේ හිතමිත්‍රයෙක් මුණගැහෙන්න ගිය වතාවක තමයි මම මේ කථාන්දරයට පාදක වෙන පුද්ගලයා මුණගැහුනෙ.
ඔහු ඒ වෙනකොට ලංකාව පුරා වේගයෙන් පැතිරී යමින් තිබුන 'ජාල වෙළඳාම'නම් මිනිසුන් ඇන්ඳවීමේ කළාවේ කොටස් කාරයෙක්.
ඔහුගෙ වෙළඳාම වුනේ 'බහු පෝශ්‍ය පදාර්ථ'සහිත පෙති සහ කරල්.
මම ඉතින් කාලෙකට පස්සෙ මුණ ගැහුන මිත්‍රයා එක්ක ආගිය් තොරතුරු කථාබහ කරලා තේ කෝප්පයක් කාරිය බීලා යන්න ආපසු යන්න ලෑස්ති වෙනකොටම වගේ මම අර කලින් සඳහන් කළ පුද්ගලයා එතැනට ආවා.
බොහෝම සුහදශීලී කමක් එක්කම ප්‍රසන්න පෙනුමක් අපේ කථානායකයාට තිබුනේ.
"මල්ලිව මම කලින් දැකලා නම් නැහැ"
කියලා තමයි එයා කථාව පටන් ගත්තේ.
 මම ඉතින් මගේ විස්තර ඔහුට කිව්වා.ඇත්තෙන්ම මට ඔහු ඒ තරම් ප්‍රශ්ණකාරී කෙනෙක් විදියට පෙනුනේ නැහැ ඒ වෙලාවෙ.හැබැයි මගේ මිත්‍රයා එකපාරටම ඔහු පිටුපසට ගොහින් අතින් 'එපා' කියලා ගියා.මට ඒ සංඥාව එකපාරටම තේරුම් ගියේ නැහැ.
"ෂහ් ,මල්ලිට හොඳ ප්‍රමෝෂන් එකක් තියනවා පොඩ්ඩක් ඉන්න පුලුවන්ද?"
හරීම ආචාරශීලී විදියට ඇහුවාම කාටද ටිකක් ඉන්න බැරි .ඔය අතරේ මම දැක්ක පුද්ගලයා කඩිමුඩියේ  තමන්ගේ ජංගම දුරකථනයෙන් ඇමතුමක් ගන්නවා බොහෝම කලබලයෙන්.
ඔය අතරේ අපි ආගිය තොරතුරු කථාකරත්දි මගේ මිත්‍රයා මට අතින් 'යන්න' කියනවා,මට ඕන මොකක්ද මේ වටිනා ප්‍රමෝෂන් එක බලාගන්න.
ඔන්න එකපාරටම යතුරු පැදියකින් ආවා තවත් ප්‍රසන්න තරුණයෙක්.
මම යාන්තමට දැක්කා මගේ මිත්‍රයා නළලේ අත ගසාගන්නවා.දැන් දෙන්නා ලෑස්තිය මට 'හරි වටිනා ප්‍රමෝෂන් එක' හඳුන්වලාදෙන්න.
"සර් මම අපේ ප්‍රොඩක්ට් ගැන කියන්න කලින් ,සර් ගෙන් පොඩි ප්‍රශ්ණ දෙක තුනක් අහන්න කමක් නැහැ නේද?"
අර ආචාරශීලිත්වය ආයෙත් ඉස්මතු වෙනවා.
"කමක් නැහැ මල්ලි."
"සර් දන්නවද දැන් අවුරුද්දට කී වතාවක් ගොයම් කැපෙනවාද කියලා ...?"
"දෙකයි..!"
"නැහැ. තුන් වතාවක් ගොයම් කපනවා."
මට තර්ක කරලා මේ කොල්ලව පාගන්න තිබුනත් මම ටිකක් ඉවසලා උන්නා.
"සර් දන්නවද පොඩි දරුවෙකුට 'රන් කිරි කට ගාලා' කවන අර්තාපල් ගෙඩිය හැදෙන පොලවේ නිසරු බව කොච්චරද කියලා..?"
මම සද්ද නැතුව උන්න නිසා කොල්ලා 'ෆෝම්' වෙලා කියවනවා.
මම ආයෙමත් 
"නැහැ"
කිව්වා.
"සර් දන්නවද බටයක් ඇතුලෙන් වතුර ගලාගන යන විදිය...?"
"සාමාන්‍ය විදියට වතුර පාරක් ගලාගන යන විදිහට නෙ..?"
"ඔව්,ඒත් ඒ විදිහට බටේ ඇතුලෙ බැඳෙන් දිය සෙවල කුණු රොඩු සුද්ධ වෙනවද?"
කොල්ල උත්තරේ ප්‍රශ්ණයක් කරගත්තා.මාව හිරකරන්න හදනවා වගේ කියලා පලවෙනි වතාවට හිතුනා එතනදි.
දබරඟිල්ල දිගු කරගත්තු කොල්ලා ඒක කරකව කරකව මගේ ඉස්සරහට ගෙනාවා.
"මෙහෙම වතුර බැස්සොත් කුණු රොඩු සුද්ධ වෙන්නෙ නැත්ද.."
ඇත්තෙන්ම මට "ඔව්" කියවුනා.
තරඟයෙන් භාගයක් දිනපු කොලුවා ඔන්න ඔය වෙලාවෙ තමන්ගෙ මල්ලෙන් ගත්තා එලියට අපේ භාෂාවෙන් කියන"මල්ටි විටමින්" තොගයක්.
මට තේරුනා තවත් සද්ද වහලා ඉන්න එක භයානකයි කියලා.අනිත් එක මම රැකියාව කලේ බෙහෙත් වර්ග ගෙන්වන සමාගමක.ඉතින් මට බෙහෙත් වර්ග ගැන හොඳ වැටහීමක් මගේ ඖෂධවේදියා දීලා තිබුනා.ඔහුට පින් දිදී මම බෙහෙත් ගැන දන්න සේරම විස්තර කොල්ලට කිව්ව.
දඩයක්කාරයා දඩයම වෙනහැටි මගේ මිත්‍රයා හිත යටින් හිනාවෙවී බලාඉඳිත්දි වෙළෙන්දො දෙන්නා මට මෙහෙම කියනවා.
"ඉතින් මචන් උඹට පුලුවන්නෙ අපිත් එක්ක එකතු වෙලා මේක කරන්න.සිරාවට මාසෙකට ..0000 වඩා ගන්න පුලුවන්."
'සර්' 'මචන්' වෙත්දි ඔරුවෙ අනික් පැත්ත හොඳ වේගන එන බවක් මට තේරුනා.
"මල්ලි රන් කිරි කටගානවා කියන්නෙ තනකිරි ටිකකට රත්තරන් උරච්චි කරලා දරුවගෙ කටේ තියන එකට.ඒකට කවදාවත්ම අර්තාපල් ගන්නෙ නැහැ.අනික,අර්තාපල් කියන්නෙ මල්ටි විටමින් පසට දාලා හැදුවත් කිසිම ගුණයක් නැති එළවළුවක්."
මගේ යාලුවාට අත වනලා මම මගට බැස්සා.
හිතන්න ,
මම යමක් දැනගන හිටි නිසා දෙන්නගෙන් ගැළවුනා නැත්තන් 'අඹ සරණයි' නේද?ඉගෙන ගන්න දෙයක් කවදාවත්ම අහක යන්නෙ නැහැ.කොයිම මොහොතක හරි පිහිටට එනවා.
ඔබ දැණුමෙන් සන්නද්ධ වෙන්න වෙන්න කපටින්ගේ 'දූස්රාවට' මුහුන දෙන්න ලෙහෙසි වෙනවා.


1 comment:

  1. එක නම් ඇත්ත තමා. ඉගෙන ගන්න දේ කවදාවත් අහක යන්නේ නෑ. අපි ජීවිත කාලේ පුරාවටම කරන්නේ ඉගෙන ගන්න එක තමයි. අකමැත්තක් නැත්නම් මම ඒ ගැන ලියපු මේ පෝස්ට් එකත් කියවලා බලන්න. දිගටම ලියන්න... ජයවේවා...

    ReplyDelete